Krušče Workcenter: POZIV k (spletni) delavnici gledališke scenografije

POZIV k delavnici gledališke scenografije “Izven naših moči” 

Dragi ustvarjalci in vsi, ki v času “samo-izolacije” pogrešate kreativna druženja in želite ta trenutek izkoristiti tudi za pridobitev novega znanje na področju scenografije!


Delovni center za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo Krušče, ki ga umetniško vodita režiser Tomi Janežič ter plesalka in koreografinja Katja Legin, vzpostavlja platformo za afirmacijo različnih ustvarjalnih procesov. V aprilu 2020 začenjamo s serijo virtualnih srečanj, ki bodo posvečena oblikovanju prostora in ustvarjanju gledališke scenografije pod naslovom “Izven naših moči”. 
Proces dela bo vodil uveljavljeni in večkrat nagrajeni slovenski scenograf Branko Hojnik, ki v svoje delo pri oblikovanju scenografije izvirno vključuje likovna sredstva, pri tem pa ga največkrat zanima prostor same uprizoritve, preizpraševanje njegovih kontekstov in ukvarjanje z vlogo publike v njem.Gre za pet intenzivnih vajeniških druženj, v katerih lahko ob aktivni udeležbi med drugim prisostvujete pripravljalni fazi v ustvarjalnemu procesu Branka Hojnika z režiserjem Tomijem Janežičem in umetniško ekipo Marina Sremac, Katja Legin, Tjaša Črnigoj ter Nina Rajić Kranjac, ki je skupaj že delala na gledaliških projektih pri nas in v tujini.

Delavnica bo potekala preko platforme Zoom. Pričakovan je priklop na vsa napovedana srečanja:· 14.4.2020 ob 21:00 uvodno srečanje / predstavitev projekta in teksta · 17.4.2020, 21.4.2020, 24.4.2020, 28.4.2020 delavnica· 30.4.2020 povzetek
 Vse interesente vabimo, da do 12.4.2020 pošljete na krusce@gmail.com kratko motivacijsko pismo z dosedanjimi izkušnjami na razpisanem področju in da v kolektivnem duhu premislimo prostor “Izven naših meja”! Število udeležencev je omejeno. Ostanite zdravi in ustvarjalni!

Za Studio za raziskavo umetnosti igre, Petra Hazabent
Scenograf Branko Hojnik (1975) se je rodil v Slovenj Gradcu. Že v času študija na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani je sodeloval z režiserjem Jernejem Lorencijem pri njegovih študentskih uprizoritvah. Njuno več kot dvajsetletno sodelovanje se nadaljuje in razvija še naprej, saj Hojnik še vedno podpisuje scenografijo v Lorencijevih uprizoritvah. V zgodnjih letih svojega gledališkega ustvarjanja je sodeloval z Mateja Koležnik, bil je tudi pogost sodelavec režiserke Ivane Djilas, režiserjev Eduarda Milerja, Igorja Vuka Torbica, Vinka Möderndorferja, Vita Tauferja ter vrste drugih uveljavljenih režiserjev. S Tomijem Janežičem je ustvarjal pri nagrajenih predstavah v gledališčih Bolshoi Drama v Sankt Peterburgu, dvakrat v TrøndelagTeater v Trondheimu in v Slovenskem Mladinskem gledališču, nedavno pa tudi v Lutkovnem gledališču Ljubljana ter pri nastajajočih predstavah v Sarajevu (mednarodna koprodukcija SARTR, MESS, BDP, Zetski dom), Vilni (State Small Theatre Vilnius) in Oslu (National Theatre). Njegove scenografije je bilo mogoče videti že skoraj v vseh slovenskih gledališčih ter v več državah v tujini. V letih 2006, 2012, 2014 in 2018 je za svoje scenografije prejel Borštnikovo nagrado, prejel pa je tudi druga priznanja tako pri nas kot v tujini, med drugim je bil leta 2016 v Rusiji nominiran za prestižno Zlato masko za najboljšo scenografijo.
______________________________________________________________
 
Studio za raziskavo umetnosti igre je zavod za kulturno dejavnost, ki se ukvarja z umetniško, pedagoško, raziskovalno in rezidenčno dejavnostjo na področju igre. Studio je od leta 1996 realiziral vrsto mednarodnih projektov (gledališke koprodukcije, raziskovalni in izobraževalni programi, umetniške izmenjave in rezidence) ter v Sloveniji gostil vrhunske igralske pedagoge, strokovnjake s področja psihodrame ter umetnike z vsega sveta. Studio izvaja veliko svojih dejavnosti v okviru delovnega centra na Kruščah, zaselku v bližini Cerknice. Zaradi tega je bilo leta 2018 na Kruščah ustanovljeno tudi društvo Studio za raziskavo umetnosti igre – Društvo za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo Krušče. Od začetka obnove leta 2006 so Krušče gostile umetnike in strokovnjake iz vse Evrope, Rusije, ZDA, Avstralije itd. s področja uprizoritvenih umetnosti, filma, glasbe, likovne umetnosti in književnosti, posebno mesto pa zavzema tudi raziskovalno-izobraževalna dejavnost na področju psihodrame in psihoterapije. Krušče sledijo svojstvenemu načinu organizacije, finansiranja, distribucije ter izmenjave umetnosti v sodobnem času, zaradi česar postajajo pomemben in prepoznan prostor raziskave in refleksije ustvarjalnosti tako v Sloveniji kot v širšem mednarodnem prostoru.