Neigralske nagrade ZDUS – Nagrajenci

Nagrado ZDUS »Polde Bibič« za življenjsko delo prejme:
ALEŠ JAN

Radijski in gledališki režiser Aleš Jan je nesporno eden vodilnih ustvarjalcev na področju radijske igre in drugih radiofonskih uprizoritev v tem mediju na Slovenskem. Hkrati je tudi eden najboljših teoretikov in poznavalcev tega medija. Skozi desetletja ga je sistematično in vztrajno raziskoval, iskal in ustvarjal nove izrazne možnosti, ki jih ponuja »nevidno gledališče«, ta specifična umetnostna zvrst, ki je v svetu in pri nas, v veliki meri po Janovi zaslugi, močno razvita in dostopna najširši javnosti. Njegove radijske igre in druge radiofonske stvaritve so vrhunski umetniški dosežki in presežki, ki slovensko radijsko igro neizbrisno vpisujejo v kulturni spomin in doživetje doma in po svetu.

Sočasno z delom na radiu je bil Aleš Jan kot gledališki režiser aktiven tudi na področju uprizoritvenih umetnosti, kontinuirano je režiral uprizoritve v slovenskih in nekdanjih jugoslovanskih dramskih, lutkovnih in opernih gledališčih. V svoji dolgoletni pedagoški karieri profesorja za radijsko igro in režijo na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo je nesebično razdajal svoje znanje in izkušnje novim generacijam.


Nagrado ZDUS »Marko Slodnjak« za dveletno obdobje prejme:
TOMI JANEŽIČ

za režijo in dramaturgijo uprizoritve še ni naslova Slovenskega mladinskega gledališča.

Režiser Tomi Janežič se že v izhodišču te izjemne uprizoritve odloči za trajanje – za proces, za raziskovanje, za gledališki laboratorij, kjer izumlja svojevrstno gledališko poetiko. Njegovo zaupanje v skupinsko delo v gledališču je neomajno, zanima ga raziskovanje te dinamike, tako kot ga zanima razmislek o mitu don Juana. Celotna uprizoritev deluje kot velika mreža nepreglednih asociacij, fantazij, uresničenih in zatajenih želja, dogodkov, oseb, odnosov, spominov, zgodb, občutkov. Kot da vse, ves njen svet, temelji na povezovanju in mreženju.

Tomi Janežič je pri uprizoritvi navzoč kot režiser ali, še natančneje, kot dirigent, ki sproti usmerja njen ritem ter dinamiko in vanjo vnaša pravo tonaliteto. Vse v nevidnem, ali vidnem, mestoma tudi zelo eruptivnem odnosu in v popolnem sozvočju z igralci na eni in besedilom Simone Semenič na drugi strani.