Katarina Zalar

Kostumografinja in scenografinja

Katarina Zalar (rojena 1979) je diplomirala leta 2010 iz oblikovanja tekstilij in oblačil na NTF v Ljubljani ter za svojo diplomsko nalogo: ELEKTRIČNE INVAZIJE, KOSTUMOGRAFIJA IN SCENOGRAFIJA V JAVNEM PROSTORU prejela študentsko Prešernovo nagrado. Želja po kolektivnemu ustvarjanju na področju uprizoritvenih umetnosti se je v letu 2006 udejanila ob formalni vzpostavitvi Kud LJUD, ki je eden najprodornejših kolektivov uprizoritvene umetnosti v javnem prostoru v evropskem merilu. Je ena od ustanovnih članov in do l.2019 ena izmed gonilnih sil. Med 2006 – 2019 je v Ljud-u delovala kot kostumografinja, scenografinja in so-avtorica vseh vidnejših projektov: INVAZIJE (2008 -danes; interaktivno fizično gledališče v javnem prostoru; predstava je gostovala na 90 festivalih v 31 državah), Site specific projekt Pocestnica "ready-made" galerija na prostem od svoje premiere na uglednem festivalu Chalon dans le Rue (Francija, 2012) povezuje mesta kot galerije po celem svetu; večurna projekta SNOOZE (celonočni interaktivni dogodek v koprodukciji z Die Fabikanten, 2019) in STRMO SEDLO (12-urno gledališko potovanje, 2018), otroška interaktivna dogodivščina GUSARSKO GLEDALIŠČE KAPITANA DADE, (2015 - danes), v koprodukciji z Robin Klengel GALERIJA NA MEJI (sprehod skozi pokrajino zaznamovano z mejo, 2018-19), v koprodukciji z Tom Grader PAN (vrtljivi “živi kino” , 2015-danes) idr. Kot avtorico jo zanimajo različni delovni procesi in uprizoritvene forme; potika se po polju uličnega, site-specific, plesnega, lutkovnega in klasičnega teatra. Večinoma deluje na neodvisni sceni. Projektno sodeluje z različnimi skupinami in kolektivi: EX-TEATER (interaktivna gledališko gibalna predstava SHOWTIME (K. Komljanec), režija: Hristina Vasič Tomše), GLOBUS HYSTERICUS (poetična gledališka intervencija za javne parke in njihove obiskovalce SANJE ULIČARJEV, 2021), Kud TRANSFORMATOR & KUD ZIZ (alternativni muzikal PANDORINA SKRINJICA, 2021), STRICK THEATER (UPORNIK (S. Grum), režija Marlies Franz & Christian Moser, 2022), KOLEKTIV TRETJA ROKA (nadrealistična Odiseja po mestnih ulicah ČOLN, 2020, rezidenca v okviru Passage festivala (Danska)); v preteklosti še z ANO MONROE (ulična interpretacija Brechtove klasike MATI KORAJŽA, 2015), s teatrom NAROBOV (ludistični performans DE:KONS, 2007), Zavod Bufeto (ULTIMATIVNA TRAGEDIJA (po motivih W. Shakespearja) –režija Ravil Sultanov, koprodukcija Zavod Bufeto in Mladinsko gledališče Ljubljana) idr. Sodeluje tudi z raznolikimi avtorji ter režiserji – Jurij Konjar (BIOLOŠKI ODPADKI, produkcija: Španski borci, Zato, DUM; 2021), Jaka Andrej Vojevec (PIER PAOLO IN PINA (Jaka Andrej Vojevec in Ana Babnik); Slovensko stalno gledališče Trst, Italija, 2022), DANIJELA ZAJC (POSKUS SOBE (Marina Cvetajeva), 2022), Michael Kristof Kranzelbinder (VETER V GRAPAH KOROTANA (Martin Kuchling); KKZ in CCB Pliberk; 2022), Maja Dekleva in Alenka Marinič (potopljena koncertna predstava POD VODO, 2017), idr. V koronskem času je za društvo RDEČI NOSKI soustvarjala interaktivno predstavo namenjeno otrokom s posebnimi potrebami ŠKATLA (premiera 2022). Z ekipo 9ih soavtorjev je l. 2020 so-ustanovila neformalno avtorsko skupino Tolpa Lutkalica, s katero razvijajo hibridno gledališko zvrst, ki izhaja iz mnogoterih izkušenj soavtorjev: interaktivno, ulično, site-specific, plesno, lutkovno, klasično gledališče – konstantno delo v nastajanju - interaktivno lutkovno zgodbo, ki vsako leto dobi zanimiv nov gledališki odvod (l. 2020 pohodna interaktivna lutkovna predstava, l. 2021 lutkovni variete STARI IN DRZNI, l. 2023 interaktivna joga ura Z ZDRAVKOM). Veliko sodeluje s slovenskimi društvi v zamejstvu, trenutno pripravlja projekt z Zdravkom Haderlapom o življenju pesnice Christine LAVANT v Koreografskem centru Johanna Kresnika v Pliberku. Predstava v režiji Alenke Hain SEN KRESNE NOČI (W. Shakespeare, A. Rozman-Roza) in izvedbi SPD Šentjanž & KPD Šmihel (Avstrija) je leta 2017 prejela prvo nagrado za najboljšo predstavo na 12. zamejskem festivalu amaterskih dramskih skupin. Trenutno razvija avtorski prvenec LAČNAČNA, interaktivno predstavo za otroke z okoljevarstveno tematiko. Razvoj in postprodukcijo je podprla Mestna občina Ljubljana.

Nagrade

- Pandorina Skrinjica - Nagrada za najbolj provokativno predstavo ZIZ festival 2021; režija: Jaka Andrej Vojevec, produkcija: Kud Transformator & KUD ZIZ - Nočna Pocestnica “ready-made galerija na prostem

- mednarodna nagrada odličnosti URBana LJUBLJana 2018 – za najboljšo predstavo slovenskih in v Sloveniji živečih uličnih umetnikov; produkcija: KUD LJUD - ANTIGONA V NEW YORKU (Janusz Glowacki), 2020

- nagrada za najboljšo predstavo 2021 - Linhartovo srečanje, nagrada za najboljšo predstavo in režijo 13. Repassage Festival 2021, Srbija; režija Matjaž Šmalc; produkcija: Loški oder - KRIPL IZ INISHMANA (M. McDonagh), 2012

– nagrada Harlekin za najboljšo kostumografijo; režija Matjaž Šmalc, Šentjakobsko gledališče Ljubljana - DE:KONS

- nagrada za najboljšo predstavo festivala v Halle-ju, Nemčija, 2007; produkcija Teater Narobov