Maja Borin

Dramaturginja

Maja Borin se je po opravljeni maturi na III. gimnaziji v Mariboru vpisala na AGRFT, smer dramaturgija. Kot praktična dramaturginja je sodelovala pri gledaliških produkcijah v petih semestrih pod mentorskim vodstvom prof. Mileta Koruna in prof. Matjaža Zupančiča.

Že med študijem je sodelovala v številnih produkcijah Šentjakobskega gledališča, kjer je bila nekaj časa tudi članica umetniškega sveta in urednica gledaliških listov. Po uprizoritvi avtorskega projekta Pozabljivi Božiček (ŠG, 2002) je prejela povabilo, da spiše odrsko priredbo s songi po slikanici japonske princese Takamado Ledena gora Luli (ŠG, 2004). V tem času je začela objavljati tudi literarne prispevke v otroških revijah Galeb, Ciciban, Cicido, Zmajček, Trobentica … Leta 2003 je bila pomočnica Olge Jančar pri organizaciji in vodenju Borštnikovega srečanja, nato pa se je konec istega leta zaposlila kot urednica novonastale otroške revije Bim Bam.
Leta 2005 se je zaposlila v Drami SNG Maribor in prevzela urednikovanje gledaliških listov ter kot praktična dramaturginja sodelovala pri dvajsetih hišnih uprizoritvah.

Napisala oziroma odrsko adaptirala je dramske predloge za številne otroške in mladinske uprizoritve. Leta 2007 je bilo v mariborski Drami uprizorjeno njeno dramsko besedilo za otroke Vilinček – uspešnica, nagrajena z znakom kakovosti zlata paličica, je imela 150. ponovitev. V Lutkovnem gledališču Ljubljana so leta 2008 uprizorili njeno dramsko besedilo po motivih Suhodolčanovih zgodb Peter nos je še vedno vsemu kos in leta 2011 Žužkerado – avtorsko besedilo, ki je bilo na natečaju zlata paličica s strani strokovne komisije priporočeno v uprizoritev. Po idejni skici Tamare Matevc, ki jo je režiserka Branka Nikl Klampfer izbrala za osnovo gledališkega projekta za najstnike, je leta 2012 za mariborsko Dramo napisala komično srhljivko Totalka, nekaj let pozneje pa je pripravila odrsko priredbo po slikanici Ide Mlakar Kako sta Bibi in Gusti sipala srečo. V sezoni 2020/2021 se je posvetila dvema odrskima adaptacijama – prva je bila priredba romana Janje Vidmar Elvis Škorc, genialni štor, druga pa odrska adaptacija povesti Josipa Jurčiča Sosedov sin. Obe uprizoritvi v režiji Mateje Kokol sta prejeli znak kakovosti zlata paličica. Po motivih iz pravljice o Rdeči kapici je v letu 2022 napisala dramsko delo za mladino Rdeča kapuca, ki je bila otvoritvena premiera 100. sezone v Drami SNG Maribor.

Bila je tudi članica strokovne žirije na Koroškem ustvarjalnem festivalu regije (2001) in na Dnevih komedije v Celju (2005), bila je asistentka režije in dramaturgije pri Grumovem Dogodku v mestu Gogi (Režija Mile Korun, 2001), kot praktična dramaturginja je sodelovala tudi v neinstitucionalnih gledaliških produkcijah v k & k centru v avstrijskem Šentjanžu, produkciji Dramskega društva Muki, produkciji ŠOU Ljubljana, Studia Hieroglif …, sodelovala z Javnim skladom republike Slovenije kot regijska selektorica in strokovna spremljevalka srečanja otroških gledališč Oder mladih (v celjski regiji) in kot regijska selektorica in strokovna spremljevalka za Linhartovo srečanje in Festival Vizije mariborske regije, vodila je gledališke delavnice, pogovore in predavanja za mentorje, pripravljala pogovore o uprizoritvah, bila je dramaturška sodelavka pri realizaciji evropskega projekta Pristanišče sanjačev/Port of dreamers (2019–2021), objavila je številne dramaturške razčlembe, strokovne članke in intervjuje z gledališkimi ustvarjalci v gledaliških listih …

Nagrade

  • 1999, zlatolaska za praktično dramaturgijo pri uprizoritvi Ne budite gospe (drugi del, režija Miha Golob),
  • 2000, zlatolaska za praktično dramaturgijo pri uprizoritvi Kralj Lear (režija Miha Golob),
  • 2001, zlatolaska za praktično dramaturgijo pri uprizoritvi Belle Paris ali obračun v Louvru (režija Mile Korun),
  • 2001, zlatolaska za seminarsko nalogo iz dramaturgije in zgodovine evropske dramatike: W. B. Yeats: Vice,
  • 2007, študentska Prešernova nagrada za diplomsko nalogo iz dramaturgije, zgodovine evropske drame in zgodovine gledališča za nalogo z naslovom John Millington Synge, dramski prispevek k preporodu irskega gledališča in uprizoritve Syngeovih del na odrih slovenskih profesionalnih gledališč,
  • 2021, žlahtna komedija po izboru strokovne žirije na 29. Festivalu Dnevi komedije v SLG Celje za uprizoritev Popolni tujci (dramaturginja uprizoritve).