Alenka Pirjevec

Igralka

Rojena sem 5. 7. 1945 v Ljubljani, osnovno šolo in gimnazijo (klasični oddelek) sem obiskovala v Ljubljani, maturirala l. 1964. Leta 1965 sem se vpisala na Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo (oddelek za igro ), kjer sem opravila tri letnike, v četrti letnik pa sem prestopila na gledališko akademijo v Beogradu, kjer sem končala četrti letnik, diplomo pa sem opravila leta 1996. Po absolutoriju sem še nekaj časa živela v Beogradu, kjer sem kot igralka honorarno sodelovala v Narodnem pozorištu do leta 1973, istočasno pa sem se ukvarjala tudi s prevajanjem iz slovenščine v srbohrvaščino.

Po vrnitvi v Ljubljano sem se kot igralka-animatorka zaposlila v Lutkovnem gledališču Ljubljana ( l. 1975 ), v katerem sem bila tudi dve sezoni umetniški vodja ( 1987 / 88 in 1988 / 89 ) in kjer sem še vedno redno zaposlena --: 31. oktobra 2015 bom izpolnila 40 let delovne dobe.

Ker sem se že takoj zaljubila v marionete, sem zaprosila starejšega kolego in mojstra marionetne animacije Petra Dougana, da me je začel poučevati animacijo marionete, za kar sem mu neskončno hvaležna.
Poleti 1984 sem se ob pomoči štipendije, ki mi jo je dodelilo gledališče, udeležila šesttedenskega tečaja z naslovom Gledališče predmetov pod vodstvom Jozefa Krofte na Mednarodnem lutkovnem inštitutu v Charleville-Mésièresu (Francija).
V sezoni 1991/92 mi je direktor LGL Ignacije Šunjić pri Ministrstvu za kulturo izposloval štipendijo in mi tako omogočil udeležbo na mednarodnem specialističnem tečaju “Tehnologija izdelave lutk”, ki je potekal v okviru Višje nacionalne lutkovne šole v Charleville-Mézièresu (ESNAM).

Oktobra 2002 sem na AGRFT na oddelku za dramsko igro magistrirala z magistrskim delom z naslovom “Nevidni prostor med igralcem in lutko”.
Dejavnosti, ki sem jih sposobna opravljati:
1.) dramska igra in lutkovna animacija
2.) lutkovna režija
3.) lutkovna dramaturgija
4.) poučevanje lutkovne animacije
5.) likovna zasnova lutkovne predstave
6.) izdelava lutk vključno s kiparskim delom iz različnih materialov (les, poliesterska smola, stiropor, penasta guma…)
7.) šivanje, kvačkanje, pletenje, klekljanje


Med leti 2004 in 2012 sem bila predsednica Združenja dramskih umetnikov Slovenije


BIBLIOGRAFIJA:

I. )
Prevajanje iz slovenščine v srbohrvaščino in vice versa:
1.) Peter Božič: “Na rubu zemlje” , Narodna knjiga, biblioteka Naši vidici, Beograd 1973
2.)Vidosav Stevanović, “Zmaji s periferije” , Mladinaka knjiga, zbirka Vezi,Ljubljana 1979
3.)Isaac Bashevis Singer, “Norci iz Helma” ( prevod srbohrvatske dramatizacije) , Mestno gledališče ljubljansko,
sezona 1996/97

II.) Vidnejše predstave:
1979/80
A. de Saint-Éxupery: MALI PRINC – Mali Princ (govorna interpretacija), LGL

1985/86
A.S.Puškin: PRAVLJICA O CARJU SALTANU – Babaruha, Carica in nekaj stranskih vlog (animacija marionet), LGL

1989/90
S. Makarovič: KORENČKOV PALČEK – Korenčkov palček (animacija marionete), LGL

1991/92
A. Pirjevec, B. Turel: NEKOČ JE BIL KOS LESA - Ostržek, Baletka, Mačka, Škrat Skakač, Mali Princ (korežija, igra in animacija marionet), LGL

1993/94
I. Cankar: POHUJŠANJE V DOLINI ŠENTFLORJANSKI – realizacija lutk po skicah Z. Boureka, tehnologija, učenje animacije, vloge Jacinte, Županje in Ekspeditorice (igra in animacija marionet), FREYER TEATER

1998/99
W. Shakespeare: PERIKLES – adaptacija, režija, likovna zasnova, realizacija lutk in scenskih elementov, igra in animacija marionet); LUTKOVNI STUDIO DRVARNICA

1999/2000
A. Pirjevec, Bor Turel: PREMENE – korežija, realizacija lutk, scenografije in kostumografije, igra in animacija marionet; delo v okviru magistrskega študija dramske igre na AGRFT; LUTKOVNI STUDIO DRVARNICA

2005/2006
Milan Klemenčič: DOKTOR FAUST ( LGL); Vloge: Gašperček (igra in animacija), Dr. Faust (animacija), Viclipucli (igra in animacija); poučevanje animacije

A. Pirjevec: GOSKE – ideja, dramaturgija, režija, likovna zasnova in sodelovanje pri izdelavi lutk (glave, noge)

2007/2008
F. Prešeren: KRST PRI SAVICI (LGL v koprodukciji z Gledališčem GLEJ); v sodelovanju s Karlom Brišnikom priredba,dramaturgija in režija; poleg tega samostojna likovna zasnova predstave, realizacija lutk, mentorstvo za marionetno animacijo, igra in animacija vloge Bogomile ter ostalih lutk in scenskih elementov

Nagrade

1.) Pohvala za perfekcijo na 19. Festivalu monodrame in pantomime v Zemunu 1991 ( NEKOČ JE BIL KOS LESA) – žirija publike je predstavo uvrstila na 3. mesto
2.) Nagrada za animacijo na PIF-u (Mednarodni festival lutkovnih gledališč) 1993 v Zagrebu ( HUDIČ IN PASTIR )
3.) Nagrada za izjemen dosežek posameznika na Slovenskem lutkovnem bienalu KLEMENČIČEVI DNEVI l. 1999 v Novem mestu za likovno zasnovo in realizacijo lutk v predstavi PERIKLES
4.) Priznanje Združenja dramskih umetnikov Slovenije za leto 2000 za predstavo PREMENE